26 april, 2010

Snabbt inlägg - Teknik för läkarstudenter.

Har haft för lite tid för bloggen.
Men vill iaf dela med mig av den här listan.
Bästa medicinska apparna till Iphone Både för studenter och färdiga läkare. Några av dem är gratis, andra kostar 7 kr.

Själv har jag nu testat:
-MedCalc - Bra
-ECG-guide-Bra just nu när jag pluggar ekg, hoppas kunna det så bra att jag slipper använda den.
-iRadiology - Se ovan
-uHear - Hörseltest, kurvan var faktiskt i stort sett identisk med den hos audiologen(Jag har en liten hörselnedsättning)
-DxSaurus, etiologi och diffdiagnoser på i stort sett allt.

Har du förslag på andra program, skriv en kommentar.

3 kommentarer:

Fredrik sa...

Jag har Gray's Anatomy, MedCalc, Instant ECG och Praktisk Medicin i min. Alla helt briljanta.

Tack för tips på fler!

Dr Wannabee sa...

Sökte på praktisk medicin, men hittade den inte. Tack för tipsen :)

FiaLisa sa...

Jag kan bara komma med en varning. Jag har köpt 3D4medical The nervous system för 149:- och det var inte värt pengarna.
Tack för tipset om EKG, jag ska testa det.