06 mars, 2010

Jag tror jag dör


Idag skulle bli en rensningsdag, Jag och barnen städade fint, samlade ihop för att gå till grovsoprummet. Papper och glas.

Det var dessutom en sak jag hade sparat på alltför länge. På vår balkong som vi bara använder på sommaren. stod en hink med resterna av halloweenpumpan från i höstas. Hinken var ett enda fruset isblock och har varit det ett tag. Men jag tänkte att nu inför vårplanteringen skulle jag äntligen bli av med innehållet.

Vi gick ner på gården, och jag stjälpte ut isblocket under en stor buske. Naturligt innehåll tillbaka till naturen. Hinken ställde jag under vår trappa så länge, vi skulle ut på promenad, och jag tänkte ta upp den och göra rent den efteråt.

Väl borta i soprummet känner jag att mina fingrar luktar riktigt skumt, nästan som spya. Ewww.

Vi går förbi en butik, och jag lånar toan för att tvätta mig. En lång mysig promenad senare är vi hemma. När vi öppnar porten till vår trappuppgång slår en fruktansvärd stank emot mig. HINKEN. En liten rest av det frysta innehållet hade tinat, och det stank verkligen. Jag fick grabba tag i hinken och springa iväg till soprummet. Fick en hel del ulkreflexer på vägen. Att något kan lukta så fasansfullt.

Dörren till trappuppgången var jag tvungen att ställa upp.

Då slog det mig, busken! Det är fortfarande fryskallt, men tänk när det börjar töa. Det kommer frigöras en lukt från helvetet.

Jag tror jag dör...

3 kommentarer:

Berander sa...

The buske from Hell!!! *asg*

Fredrik sa...

What goes around comes around!

Hahaha!

Dr Wannabee sa...

:)