28 mars, 2010

Det snurrar på


Livet snurrar på,

Det här året känns som det går i expressfart. Jag har inte haft en hel vecka ledigt sedan i augusti. Och förra sommaren hade jag endast 2 veckor semester. Inte konstigt att jag blir sliten.

Men nu har jag iaf 2 veckor inläsning. Det vill säga inga föreläsningar och ingen praktik. Tentan och praktiska provet i maj hänger såklart över mig. Men det känns ok att ta ledigt ett tag.

Enda och största problemet är att jag inte har några pengar. Jag har ju inget studielån kvar, och har inte orkat jobba mer än 4 pass/månad. Funderar på hur jag skall lösa det. Har börjat sälja grejer, som ändå stått i förrådet.

Det här med banklån för studier, är det någon som testat det? Går det fortfarande, eller gör den ekonomiska krisen det omöjligt?

Önskar jag var vinnaren på Lotto. Skulle verkligen behöva det.

4 kommentarer:

Berander sa...

+1!

Jobbar en natt härodår i taxi. Men man pallar inte hur många som helst, det sliter som fan på en dagen efter *uäh*

CSN gjorde slut med mig efter T7 så nu lever jag (vi) på fruns lön.

Den där Lottovinsten, eller tom 1/200-del av den hade suttit som en sportmössa :)

Dr Wannabee sa...

Jo precis så är det. En sportmössa hade varit fint.

Anonym sa...

hej hej¨

Blir inspirerad av att läsa om din kamp hoppas du vinner på lotto...

Min dröm är att läsa till läkare men det känns nästan omöjligt att komma in. Är nu operationsssk så man behöver lite pepp för att orka fortsätta.

Dr Wannabee sa...

Op-ssk är inte fy skam. Det finns inte så många av er, så det går att välja o vraka mellan jobben.

Men vill du läsa till läkare skall du såklart satsa på det! Kör högskoleprovsträning, starta nu så har du tid på dig inför höstens prov. Det krävs en del träning, men att sitta på biblioteket 1g/v och köra/nöta en del i taget dunkar, sen när det är en månad kvar börja nöta hela prov, på tid.

Det går, bara man är motiverad och satsar. Kör man halvdant, riskerar man att resultatet blir halvdant. Vilket jag tror många gör.

Pepp, pepp :D