13 oktober, 2009

Tentan klar :)


Lättnaden känns märklig, har i 2 veckor inte haft mycket annat än infektion o mikrobiologi i huvudet.
Skrev det jag visste och inte visste under 3½ timme idag. Är 99% säker på ett godkänt, faktiskt med god marginal. Det var en del komplexa frågor, gillar inte formen där man skall skriva allt man vet på 1-2 A4. Så lätt att man snurrar in på fel sak, och missar att skriva något man egentligen kan bra. Då gillar jag mer muntliga tentamen, med möjlighet att korrigera om man hamnat fel.

MEQ är kul, så länge man skrivit rätt på bladet man lagt åt sidan :)

Ikväll blir det klackarna i taket, tentafest :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hallå där!

Tänkte bara säga att jag funderat på att bli läkare ett tag och därför följt din blogg. Idag skrev jag högskoleprovet och drog till med 2.0 (!). Så nu måste jag bestämma om jag verkligen vill bli läkare : )

Hursomhelst, egentligen ville jag bara tacka för din blogg - mycket läsvärd, inte minst för oss som är i valet och kvalet.

- Jonas

Dr Wannabee sa...

Hej Jonas!

Grattis till resultatet, hoppas du firade ikväll.
Antar att du skrev provet med sikte på läkarprogrammet, och nu när resultatet blev superbra blev du lite chockad :) Ställd inför ett realistiskt vägskäl.

Känner väl igen den känslan. För mig var det bara en orealistisk dröm tills jag plötsligt stod där med HP-resultatet. Både underbart o läskigt på samma gång.

Kul att du läser min blogg, och grattis en gång till.
Kom ihåg, det svåraste med LP är att komma in, och där är du redan "hemma".