19 januari, 2009

Anatomiamanuens igen

Fick sent besked om att jag behövdes som amanuens för anatomidissektionen.
Men det gick bra eftersom jag hjälpte en T4-kompis att plugga anatomi igår. Så jag hade repeterat alla väsentliga strukturer inför idag.

Fick så många flashbacks från min egen anatomikurs och hur obehagligt det var de första dagarna, men på något sätt gick det bättre eftersom jag nu var i en stödjande funktion.

Sen tänker jag att jag kommer ha stor nytta av det.
Man blir ju grymt duktig på anatomi när man repeterar det gång på gång så här.

Mer undervisning blir det; skall ev hålla gruppundervisning i huvudhals. Och senare under terminen gruppundervisning för T1-orna.
Känner att jag utvecklar min pedagogiska förmåga lite mer för varje gång.

Jag tycker det är superkul. :)

2 kommentarer:

Fredrik sa...

Repetition är ihågkomstens bästa vän.

Så överdrivet snusförnuftigt det lät nu då.

Fast det stämmer ju.

Dr Wannabee sa...

Det stämmer såå väl :)