11 december, 2008

Förkyld och ny dator


Igår hämtade jag min nya leksak, en liten asus EeePc 1000H. Jag hade inte ens tittat på den i butik innan. Så det var mkt spännande att packa upp den.

Det är en present till mig själv, och betalas helt med ett stipendie jag fått. Lite märkligt att jag alltid skall få dåligt samvete när jag unnar mig något.

När jag var ute och handlade julklappar idag, började det sticka i halsen och i näsan, verkar inte som jag slipper förkylningen som går i familjen. Nu ligger jag i sängen med datorn på magen, bara det är ju värt pengarna.

Julklappar inköpta idag.
Stadium säljer skridskor för 199pix superbra idé till sonen som inte har några.
Läppglans med hallonsmak till dottern.
Hårprylar också till dottern
Nya hörlurar till begagnad mp3-spelare. son eller dotter, får se...

Efter hand får vi räkna på det så det blir rättvist. Jag kommer ihåg vad ledsen jag blev när jag var liten och styvsyrran fick finare och dyrare julklappar än mig. Sånt är viktigare än man tror.

bloggen kanske hamnar på paus nu, inför julen. Jag skriver bara om det händer ngt kul.

Inga kommentarer: