07 november, 2008

Bloggar

Jag tycker det är jättekul att läsa läkarstudentbloggar. Man kan le igenkännande, få lite koll hur det är på högre terminer, och ibland lära sig ngt. Passar på att rekommendera bloggarna jag länkat till på höger sida.
Jag har haft en halvbra dag idag, mina studiekamrater dök inte upp, vilket var frustrerande. Men jag satt och pluggade lite själv, och sen fikade jag alldeles för länge med en klasskamrat. Vi satt och diskuterade hur man kan förbättra muntliga tentamen, gör dem mer rättvisa, och med klara riktlinjer. Jag skall föra idéerna vidare inom kåren som jag är aktiv i.


Min underbara pojk 8½ år sa just ngt supergulligt, jag frågade ut honom om dagen allmänt, och sa sen för att skoja, har du pussat någon snygg tjej idag....Neeeeej! med ett generat leende.
Har någon snygg tjej pussat dig då? ........................ ..................Ja....DU. *ridå* hela familjen föll ihop i skratt.

Nu skall vi ha fredagsmys med Tacogratäng, film och godis.

3 kommentarer:

Christian Carrwik sa...

En till läkarstudentblogg:
http://www.cirkulation.se/

Varierande uppdateringsfrekvens och en del annat tjafs också - men likväl en T11 som tar sig tid att skriva ett inlägg sisådär en gång i månaden.

Dr Wannabee sa...

Var inne och läste på din blogg Intressant, gillar ditt sätt att skriva, Lycka till med examen!

(Du är tillagd i blogglistan) :)

Fredrik sa...

Härligt med barn.