12 oktober, 2008

Trevligt party

Var hemma hos en klasskamrat igår på lite party.
Barnen är hos sin mormor i helgen, så vi kunde gå ut tillsammans, vilket inte är så vanligt annars.

Partyt bestod av en blandad skara folk, skönt att det inte bara var läkarstudenter den här gången. Snacket kan bli lite ensidigt annars. Nu var det doktorander i olika ämnen, lärarstudenter, psykologistudenter etc. Det blev riktigt intressanta samtal, man hittar gemensamma nämnare bara av att man pluggar.
Jag pratade miljöteknik med en tjej, hon forskar på hur olika bakterier kan bryta ner kemiska ämnen. Miljö har blivit ett hett forskningsfält under de senaste åren, och de har mycket lättare att få anslag och projektpengar.

Mycket snack, chips och ostkrokar. Sen åkte jag hem, medan resten av gänget gick ut och gjorde stan. Tycker aldrig att jag har kul på stan, gillar förfesten bättre.

2 kommentarer:

Fredrik sa...

Jag är också en "förfest"-människa. Att sedan gå ut gör mig bara trött, seg och tillika sliskigt hamburger-stinn eftersom man alltid sitter där på Max eller Donken och trycker i sig pommes vid 3-snåret.

Nej tack.

En förfest och en vinare är allt jag behöver.

Dr Wannabee sa...

Ja, den där slippriga hamburgaren är inget att sukta efter. Inte kön in och entréavgifter heller.